Book Creator 検索

カスタム検索

2019年5月11日土曜日

夢と現実

ジョンレノンがゴッドで歌った。

イマジンは夢です。夢は終わった。

仲間たちよ
続けていかねばならないだけさ
夢は終わった


God
Lyrics John Lennon


God is a Concept by which we measure our pain
I'll say it again
God is a Concept by which we measure our pain
I don't believe in magic
I don't believe in I-ching
I don't believe in Bible
I don't believe in Tarot
I don't believe in Hitler
I don't believe in Jesus
I don't believe in Kennedy
I don't believe in Buddha
I don't believe in Mantra
I don't believe in Gita
I don't believe in Yoga
I don't believe in Kings
I don't believe in Elvis
I don't believe in Zimmerman
I don't believe in Beatles
I just believe in me...and that reality

The dream is over
What can I say?
the Dream is Over
Yesterday
I was the Dreamweaver
But now I'm reborn
I was the Walrus
But now I'm John
and so dear friends
you'll just have to carry on
The Dream is over


                   2006/05/25

詩 ジョン・レノン
訳 あ洋介!

神とは僕たちの痛みから生まれるものだ
もう一度言う
神とは僕たちの痛みから生まれるものだ
僕はマジックを信じない
僕はうらないを信じない
僕はバイブルを信じない
僕はタロットを信じない
僕はヒトラーを信じない
僕はイエスを信じない
僕はケネディを信じない
僕はブッダを信じない
僕はマントラを信じない
僕はギータを信じない
僕はヨガを信じない
僕はキングを信じない
僕はエルビスを信じない
僕はチンマーマンを信じない
僕はビートルズを信じない
僕は僕を信じるだけ、それがすべて

夢は終わった
言えるのは
夢は終わったと
昨日まで
僕は夢見人だった
でも、今、生まれ変わった
昔、僕はワルラスだった
でも、今、ジョンになった
仲間たちよ
続けていかねばならないだけさ
夢は終わった





夢も広告も金も情報です。

情報に価値があるか?

ハフポスト日本版
「正直いうと、最後の最後まで出すのを悩んでいた部分もありました」

賛否両論の山手線ジャック広告、CAMPFIREの家入一真さんに真意を聞きました。


人、モノ、情報(金)

情報は人が共有している価値です。原則は、人以外には価値はない。

夢 => 計画 => 設計 => 実装

絵に描いた餅から、餅をつくらなければ価値はない。



Imagine
Lyrics by John Lennon


Imagine there’s no heaven
It’s easy if you try
No hell below us
above us only sky

Imagine all the people
living for today A-ha
Imagine there’s no countries
It isn’t hard to do
Nothing to kill or die for
and no religion too

Imagine all the people
living life in peace yu-huh
You may say I’m a dreamer
but I’m not the only one
I hope some day you’ll join us
and the world will be one

Imagine no possession
I wonder if you can
No need for greed nor hunger
a brotherhood of man
Imagine all the people
sharing all the world yu-huh


                2010/3/3
想像してごらん
詩 ジョン・レノン
訳 あ洋介!&サミー

想像してごらん、天国なんてないよ
簡単なことさ
地獄もないのさ
空があるだけさ

想像してごらん、すべての人たちが
今を生きていることを
想像してごらん、国なんてないよ
難しくはないさ
殺したり殺されたりすることもないよ
宗教もないのさ

想像してごらん、すべての人たちが
平和に暮らしていることを
人は夢見人と呼ぶかもしれない
でも、僕一人じゃないんだ
いつの日か、君も仲間になってよ
そして、世界がひとつになるのさ
   
想像してごらん、所有もないのさ
君にも、できるよ
欲望も必要ないし、飢えもない
愛があるだけさ
想像してごらん、すべての人たちが
世界を分かち合うことを

0 件のコメント: