Book Creator 検索

カスタム検索

2016年3月2日水曜日

太陽は輝かない

No.168
Ain’t No Sunshine
Words & Music by Bill Withers

 Ain't no sunshine when he's gone
It's not warm when he's away.
Ain't no sunshine when he's gone
And he's always gone too long
Anytime he goes away.

Wonder this time where he's gone
Wonder if he's gone to stay
Ain't no sunshine when he's gone
And this house just ain't no home
Anytime he goes away.

And I know, I know, I know, I know,
I know, I know, I know, I know, I know,
I know, I know, I know, I know, I know,
I know, I know, I know, I know, I know,
I know, I know, I know, I know, I know,
I know, I know,
Hey, I ought to leave young thing alone
But ain't no sunshine when he's gone

Ain't no sunshine when he's gone
Only darkness ev'ry day.
Ain't no sunshine when he's gone
And this house just ain't no home
Anytime he goes away.


太陽は輝かない
詩・曲 ビル・ウィザース
訳 POCO

彼が去ってしまった今 太陽は輝かない
彼が離れてしまった今 温もりはない
彼が去ってしまった今 太陽は輝かない
そして彼が去る時はあまりに長く
いつでも彼は行ってしまう

今度は彼はどこに行くのかしら
彼はどこに泊まるのかしら
彼が去ってしまった今 太陽は輝かない
この家はもはや家じゃなくなる
いつでも彼は行ってしまう

そう解っている 解っている
そう解っている 解っている
・・・
・・・

へい!私は孤独に耐えなくてはならない
彼が去ってしまった今 太陽は輝かない

彼が去ってしまった今 太陽は輝かない
毎日が暗闇の日々
彼が去ってしまった今 太陽は輝かない
この家はもはや家じゃなくなる
いつでも彼は行ってしまう

0 件のコメント: